Het enige nadeel is dat ontwikkelaars alleen WatchKit voor de Apple Watch interfaces mogen gebruiken en geen geavanceerde frameworks die beschikbaar zijn voor de ontwikkeling van iPhone apps, zoals SpriteKit, SceneKit en de UIKit. In de afgelopen week slaagden ontwikkelaars als Steven Troughton-Smith, Adam Bell en Jay Freeman er in om apps die gemaakt zijn met de UIKit en SceneKit te laten draaien op de Apple Watch. In de onderstaande video zie je de game Canabalt lokaal draaien op de Apple Watch.
[sc:inpost-tekst ]Ontwikkelaars Hamza Sood is ook druk bezig geweest met het watchOS 2 besturingssysteem en vandaag liet hij via zijn Twitter account weten dat hij een Flappy Bird kloon werkend heeft gekregen op de Apple Watch met native SpriteKit rendering. Zijn game kan daarnaast ook worden gespeeld met de digitale kroon of het touchscreen.
Hacked a Flappy Bird clone onto Apple Watch with native SpriteKit rendering, touch/crown control, SFX through speaker pic.twitter.com/U1cavXb7SN
— Hamza Sood (@hamzasood) 16 juni 2015
Het WatchOS 2 besturingssysteem geeft ontwikkelaars verder toegang tot de digitale kroon, de microfoon en verschillende sensoren op de Apple Watch, waaronder de accelerometer en hartslagmeter, die moeten resulteren in geavanceerde fitness-apps.
[sc:inpost-tekst ]