Netflix heeft met de film Bird Box weer goud in handen. De streamingdienst bracht eerder zelf al naar buiten dat Bird Box een enorme hit is en deze claim kan Nielsen ondersteunen. Het onderzoeksbureau meet de kijkcijfers van televisieseries en een aantal streamingdiensten. Volgens Nielsen is Bird Box in de eerste zeven dagen na introductie alleen al in de Verenigde Staten door meer dan 26 miljoen gebruikers bekeken.
Volgens Netflix was de film in dezelfde periode wereldwijd goed voor maar liefst 45 miljoen views. Helaas kijkt Nielsen alleen naar de data voor de Amerikaanse markt, echter lijkt dat gezien de userbase van Netflix goed aan te sluiten bij de wereldwijde cijfers. We krijgen dankzij het onderzoeksbureau wel een beter idee hoe populair Bird Box is in vergelijking met andere Netflix-films.
Bird Box presteerde in de eerste week bijvoorbeeld beter dan de actiefilm Bright, maar had een langzamere start met slechts 3,5 miljoen kijkers op de eerste dag, terwijl er 5,4 miljoen mensen keken naar Bright. Dat werd in de rest van de week snel goedgemaakt en Bright eindigde met 20 miljoen kijkers, 6 miljoen minder dan Bird Box. Overigens verbleken beide films in vergelijking met de première van Stranger Things, dat in de eerste drie dagen maar liefst 15,8 miljoen kijkers wist te bereiken, aanzienlijk meer dan de 11,7 miljoen kijkers van Bird Box.
De populariteit van Bird Box is vermoedelijk ook te danken aan sociale media, waar allerlei memes worden geplaatst over de geblinddoekte hoofdrolspeelster Sandra Bullock. Het is dan ook niet verwonderlijk dat de film snel aan populariteit won na de eerste dag.